FAQ


Wie of wat is Café du Jour
Café du Jour is de leukste online koffiewinkel van Nederland ontstaan vanuit een afstudeerproject van de broers Jesse en Lennart. We gaan elke dag met een lach op ons gezicht naar onze zaak in Maasland. Daar maken we onze eigen koffiebonen en hebben we ook diverse koffies van andere branderijen. Meer weten? Bekijk dan wie is Café du Jour?
Hoe kan ik jullie bereiken?
Voor kleine en grote vragen zijn we per e-mail en per telefoon bereikbaar. Je kunt ons bereiken op de volgende manieren:
- Je kunt ons mailen via het contactformulier, gewoonlijk reageren we binnen 24 uur op werkdagen.
- Door ons te bellen op +31106690511 (van maandag tot en met vrijdag 9:00 uur tot 17:00 uur).
Als je belt over een bestelling kunnen we je sneller helpen als je een bestelnummer bij de hand hebt.
Wat zijn de verzendkosten?
Als je binnen Nederland besteld en de totale bestelwaarde is hoger dan € 40,- betaal je geen verzendkosten.
Als je naar een ander land besteld, je bestelling bevat geen koffie en/of thee en/of heeft een waarde lager dan € 40,- gelden er verzendkosten. Een overzicht van de verzendkosten kun je vinden op de onderstaande pagina.
Bekijk ook een uitgebreid overzicht van alle bezorgopties en leverkosten van Café du Jour.
Hoe kan ik retourneren?
Retourneren kan als je binnen 14 dagen na ontvangst je retourzending aanmeld via het online retouraanmeldformulier.
Let op: gelijk na het aanmelden verschijnen de retourinstructies in je scherm. Je ontvangt dus geen e-mail. Als je de instructies kwijt bent en je wilt ze opnieuw zien kun je het online aanmeldformulier opnieuw invullen.
Wat kost retourneren?
Retourneren is gratis vanuit Nederland binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. We gaan er namelijk van uit dat het onze fout is dat je wilt retourneren. Misschien hadden we bijvoorbeeld duidelijkere productinformatie moeten geven? Wij betalen een DHL retourlabel voor je. We gaan er vanuit dat je hier geen misbruik van maakt. Je kunt dit retourlabel downloaden en uitprinten op de tweede pagina van het online retourformulier (nadat je je gegevens hebt ingevuld).
Retourneren vanuit andere landen dan Nederland zoals bijvoorbeeld België kan maar je moet dan zelf de verzendkosten naar ons adres betalen. Helaas hebben we geen afspraken met de vervoerders om retouren vanuit het buitenland naar ons te laten komen. We kunnen dit ook niet vergoeden als je het zelf betaald. Instructies kun je opvragen via het online retourformulier.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
We hebben een paar kleine en simpele spelregels voor het retourneren van producten om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt:
- Binnen 14 dagen na ontvangst moet je aankondigen dat je de bestelling terugstuurt
- Na de aankondiging heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling daadwerkelijk retour te sturen
- Je voegt een retourformulier toe aan je retourzending
- Je hebt het artikel niet gebruikt, gewassen, gedragen, opgehangen of gemonteerd.
- Koffie-, thee- of voedingsverpakkingen zijn ongeopend.
- Het artikel is niet gepersonaliseerd, bijvoorbeeld bedrukt met je eigen naam of iets anders.
- Je hebt de originele verpakking van het product nog
- Je hebt een eventuele beschadiging niet zelf geprobeerd te repareren
- Je hebt je retourzending aangemeld via het online aanmeldformulier.
Ik kan mijn huis niet uit, kun je mijn retourzending ophalen?
Ja dat is geen probleem als je in Nederland woont. Bel even met de klantenservice op +31106690511 om een ophaal-afspraak te maken. We kunnen altijd een dag afspreken dat we langs komen om je retour op te halen. Helaas kunnen we daarvoor nooit een precies tijdstip afspreken.
Mijn bestelling heeft grote spoed, wat kan ik doen?
Heeft u een restaurant of andersoortig bedrijf en heeft u een bestelling het liefst vandaag nog nodig? Neem dan even contact op met de klantenservice via +31106690511. We kunnen in de meeste gevallen met spoed (op dezelfde dag) leveren als de producten op voorraad zijn. Let er wel op dat we de daadwerkelijke kosten van een spoedkoerier doorberekenen. Je betaald dan zo'n € 0,67 per km vanuit Maasland, ZH.
Hoe werkt de betaling?
Je kunt bij ons betalen met iDeal, creditcard (VISA/Mastercard), Apple Pay, KBC, Bancontact, PayPal of achteraf betalen op factuur. Tijdens het afrekenen kunt u de gewenste methode kiezen en de stappen volgen.
Bestelling wijzigen of annuleren
Heb je net een bestelling geplaatst, kom je er achter dat je iets bent vergeten. Geen probleem! Neem direct contact met ons op, wij lossen het op als de bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten. Net zoals dit trouwens geldt voor het annuleren van een bestelling, dat kan altijd nog zolang de bestelling ons magazijn niet heeft verlaten.
Is het pakketje al verzonden? Dan kan je deze natuurlijk gewoon weer retour sturen zodra je hem hebt ontvangen. Mocht je de bezorger treffen en er zeker van zijn dat je de bestelling niet meer wilt ontvangen, dan kan je het pakketje actief weigeren. Geef gewoon aan dat je het pakketje niet wilt hebben, dan zorgt de bezorger ervoor dat het pakketje weer retour komt naar ons.
Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.
Waar is mijn bestelling nu?
We houden je op de hoogte! Dat doen wij per mail op de volgende manier ...
- De bestelling is correct afgehandeld, dan ontvang je een e-mail met de orderbevestiging.
- De bestelling heeft ons magazijn verlaten, dan ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging.
Hoe moet ik de status in de gaten houden of mijn pakket dan volgen?
Als je een account hebt aangemaakt, kan je inloggen om de status van je bestelling in de gaten te houden (+ vele andere voordelen vinden). Binnen je account kan je ook de track 'n trace code van jouw bestelling vinden. In de meeste gevallen zal je deze ook per e-mail hebben ontvangen. Als een bestelling heeeel klein is, kunnen we deze nog met de post versturen. In dit laatste geval kan je deze niet via de website van de vervoerders volgens, dus zal je ook geen track 'n trace code ontvangen.
Mijn bestelling of een deel daarvan is kapot geleverd
Is je product defect, beschadigd of incompleet geleverd? Dan gaan we dat oplossen. Lees hieronder wat je kunt doen.
Product omruilen
Weet je zeker dat je product kapot is? We raden je aan om de gebruikershandleiding nogmaals goed te bekijken. Heeft dit niet geholpen? Dat is vervelend. Wanneer het product in originele staat met verpakking bij ons binnenkomt, ruilen we het product binnen 14 dagen na de aankoop graag voor je om.
Product omruilen, makkie.
- Vul het aanmeldformulier in en volg de instructies, wil je een defect product omruilen en woon je niet in Nederland? Neem dan contact met ons op.
- Gebruik onze doos of een blanco doos om het product in te pakken.
- Breng je retour naar een afgeefpunt bij jou in de buurt. Zodra we je retour hebben ontvangen in ons magazijn, versturen we dezelfde dag nog je nieuwe product. Je ontvangt hiervan een bevestiging per mail.
Zelf je retour afhandelen?
Dat mag, adresseer je pakje aan:
6WAYS t.a.v. Café du Jour
Westgaag 94 a
3155 DJ, Maasland
Je draagt zelf de verantwoordelijkheid voor de zending richting ons.
Ik wil ruilen, hoe doe ik dat?
Van ruilen komt huilen. Daarom geven wij alleen geld terug. Wil je het product omruilen voor een ander product? Dan stuur je het product terug zodat je het aankoopbedrag terug ontvangt. Je kunt dan zelf een nieuwe bestelling plaatsen.
Ik wil een factuur met BTW ontvangen
De factuur voor je administratie verzenden we in de bijlage van de verzendbevestiging. Je ontvangt deze dus op het moment dat je bestelling verzonden wordt.
Kun je de BTW verleggen?
Ben je ondernemer buiten Nederland maar binnen de EU? Dan kun je de BTW automatisch verleggen tijdens het afrekenen via de website. Het factuur- en verzendadres dient hetzelfde te zijn en overeen te komen met de gegevens zoals bekend bij de Europese Unie. Vul tijdens het afrekenen je BTW nummer in zonder puntjes, spaties of streepjes (bijvoorbeeld BE012345678). Controleer in de laatste stap bij het kiezen van de betaalmethode of de vermelde BTW 0 euro is. Indien dit niet het geval is controleer je de of de adresgegevens overeenkomen met het opgegeven BTW nummer.
Nadat je de bestelling geplaatst en betaald hebt, kunnen we de BTW niet meer verleggen.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Levering binnen 24 uur (in de meeste gevallen). Als u doordeweeks bestelt kunnen we bijna alle producten de volgende dag al leveren. Op de productpagina vindt u direct onder het blok met de prijs de opties die u heeft qua bezorging. In uw winkelmandje en tijdens het afrekenen staat de leverdag per verzendmethode aangegeven.
Bekijk ook een uitgebreid overzicht van alle bezorgopties en leverkosten van Café du Jour.
Ik heb een grote bestelling geplaatst, hoe wordt deze bezorgd?
Bijna alle zendingen worden vervoerd door DHL, DPD of PostNL afhankelijk van de bestemming, omvang en het gewicht. Als een zending opgesplitst kan worden in meerdere dozen/zendingen doen we dat meestal. In sommige gevallen brengt onze eigen koerier je bestelling. Meestal is dat vanaf 150 kg of als de totale omvang van je bestelling meer dan 2.5m3 is.
Als het een palletzending betreft nemen we altijd even contact met je op om de levering te bespreken. Voor grote bestellingen (150kg+) raden we daarom ook altijd aan om een telefoonnummer op te geven tijdens het afrekenen.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Als het product direct uit voorraad leverbaar is meestal wel. Echter produceren wij bijna dagelijks waardoor sommige producten pas gemaakt worden nadat u heeft afgerekend. Je kunt daarom het beste even bellen met +31106690511 om een afspraak te maken over het ophalen van je bestelling.
Hoe verdien ik spaarpunten?
U kunt op dit moment op de volgende manieren spaarpunten verdienen:
- 100 spaarpunten voor de eerste keer aanmelden voor de nieuwsbrief
- 1 spaarpunt per besteedde euro
- 250 spaarpunten voor het aanmelden van een vriend die een bestelling plaatst
Soms zijn er tijdelijke acties waarmee u extra punten kunt krijgen, dan vertellen we dit altijd in de nieuwsbrief.
Wat kan ik met mijn spaarpunten?
U kunt uw spaarpunten inwisselen via het winkelmandje voor korting. Dat kan alleen als het bestelbedrag hoger dan € 10,- is.
In uw winkelmandje ziet u rechtsboven (boven het verzendkostenblok) de optie "gebruik spaarpunten" als u spaarpunten heeft en meer dan €10,- aan producten in uw winkelmandje heeft. Daar kunt u kiezen hoeveel punten u uit wilt geven.
Elke spaarpunt vertegenwoordigd een waarde van € 0,01.
Help, ik krijg een e-mail dat mijn spaarpunten verlopen maar ik kan ze nu niet gebruiken.
Geen nood. Stuur even een berichtje nadat je punten verlopen zijn. We kunnen de verlopen punten terug zetten als je dat wilt.
Kan ik een abonnement zomaar op elk moment opzeggen?
Ja, Café du Jour is de vriendelijkste koffieleverancier van Nederland. Je zit niet vast aan één of ander eng contract. Je kunt een abonnement op elk moment starten en opzeggen.
Wat is de bedenktijd?
Er is geen bedenktijd omdat dat niet nodig is. Elk abonnement is tussentijds opzegbaar. Als u na ontvangst wilt afzien van de koop, kan dat binnen 14 dagen via het retouraanmeldformulier.
Op de product pagina van het product dat ik als abonnement wil, staat die optie niet?
Dat is vervelend! Het zou zomaar een foutje kunnen zijn. Misschien kunnen we het aanzetten bij het desbetreffende product. Stuur anders snel even een berichtje of bel ons op +31106690511.
Wat is de prijs van het abonnement?
Op het moment dat je een abonnement afsluit is dat de prijs die je in de gekozen interval gaat betalen. Echter is de prijs van koffie onderhevig aan prijsveranderingen. Het kan daarom dat we de prijs van je abonnement noodgedwongen moeten veranderen, zowel omhoog als omlaag. Meestal gaat dit om centen. Je bent sowieso altijd goedkoper uit met abonnement omdat je standaard een percentage korting krijgt.
Kan ik mijn abonnement tijdelijk pauzeren voor bijvoorbeeld een vakantie?
Ja, dat is geen probleem. Je kunt het abonnement dan het beste opzeggen in je account. Zodra je weer verder wilt gaat, kun je het abonnement opnieuw afsluiten via de productpagina van het gewenste product.
Waar vind ik een overzicht van mijn abonnement(en)?
Je kunt je abonnementen inzien en beheren via je accountpagina.
Hoe betaal ik voor mijn abonnement?
Abonnementen kunnen betaald worden via een automatische incasso (SEPA incasso). We schrijven het bedrag altijd pas af nadat we de bestelling van die maand hebben verzonden. Dit gebeurt binnen 14 dagen na ontvangst. Je betaald dan dus achteraf.
Het is ook mogelijk om met creditcard te betalen. Het bedrag wordt dan op het moment van verzenden van je creditcard afgeschreven.
Voor geverifieerde zakelijke klanten zonder betalingsachterstand en met een BTW nummer en geldige kamer van koophandel inschrijving is het mogelijk om op rekening te betalen. De factuur dient binnen 14 dagen na ontvangst betaald te worden.
Wie of wat is 6WAYS op mijn afschrift?
Op je bankafschrift zie je de naam 6WAYS als begunstigde voor de automatische incasso. Dit is het bedrijf waar Café du Jour bij hoort. Bij elke afschrijving staat het factuurnummer van de factuur die we van te voren naar je toe mailen.
Ik wil een abonnement met meerdere verschillende producten, kan dat?
Ja, je kunt via de product pagina elke keer voor abonnement kiezen met de interval die je wilt en zo één voor een de producten in uw winkelmandje stoppen. Controleer je winkelmandje en sluit het abonnement af.
Heb ik jullie vers gebrande koffie echt echt echt nodig?
Heb ik jullie vers gebrande koffie echt echt echt nodig?
Ja! Je vindt vers brood lekker, je houdt van verse sapjes en je eet je groenten ook vers. Alles is vers lekkerder, waarom zou je koffie drinken die al tijden in het schap staat? Onze koffie is vers gebrand vlak voordat het opgestuurd wordt. Elke dag branden we kleine hoeveelheden zodat we altijd kunnen garanderen dat de koffiebonen die we verzenden vers zijn.
Daarnaast, maken we gewoon hele goede koffie. We proeven elke batch die we maken (we slapen inderdaad weinig met al die cafeïne) en als ons niet aan staat wordt de batch afgekeurd. Elke zak koffie die we versturen heeft de branddatum op de verpakking staan zodat je altijd precies kunt zien hoe vers jouw zak koffie is.
En tevens belangrijk: we zijn heel gunstig geprijsd! Vergelijk ons gerust met andere aanbieders van vers gebrande koffie (en wij zijn leuker!!).
Geloof ons, je smaakpapillen zullen je bedanken.
Hoe lang geleden is de vers gebrande koffie gebrand?
We garanderen in ieder geval dat de Café du Jour verskoffies nooit ouder zijn dan vier weken op het moment dat ze bij je bezorgd worden.
In werkelijkheid zijn ze meestal veel verser. We proberen nooit meer te branden dan nodig is voor een week.
De branddatum staat op de voorzijde van elke zak Café du Jour verskoffie geprint.
Wanneer zijn de vers gebrande koffiebonen het lekkerst?
We adviseren de bonen altijd minstens een week te laten rusten omdat de smaak in de eerste week na het branden nog niet optimaal is. Als je een zak met een branddatum van gisteren ontvangt kun je het beste dus nog heel even wachten.
Hoe zet ik de bonen in mijn kast zonder dat ze oud gaan smaken?
Verse koffie moet je ver weg van vocht, warmte en geuren bewaren. De beste manier om koffie te bewaren is in een luchtdicht bakje/blik op kamertemperatuur. Als je de koffiebonen echt een stuk langer dan dat wilt bewaren (weken/maanden) kan je de bonen in de vriezer bewaren. Zorg er voor dat de verpakking echt luchtdicht is en er geen vocht bij de bonen kan komen. De koelkast is meestal geen goede optie omdat koffiebonen de neiging hebben om geuren aan te trekken. Het zou vervelend zijn als je verse koffiebonen naar de uitjes in de koelkast smaken. Gemalen koffie is een stuk lastiger om te bewaren, we adviseren je gemalen koffie niet langer dan ~14 dagen na ontvangst te bewaren in een luchtdichte verpakking bij kamertemperatuur.
Hou er rekening mee dat bovenstaand advies geld voor verse koffiebonen. Je kunt de koffie/koffiebonen in de regel wel lang bewaren (1 tot 2 jaar in luchtdichte verpakking) zonder dat deze bederven, maar de verse volle smaak en mooie cremalaag raakt de koffie wel kwijt. Wij adviseren je daarom het meeste van de verse koffie te drinken binnen 1 a 2 maanden.
Wat is het verschil tussen light, medium en dark roast?
Afhankelijk van hoe lang en warm we de koffiebonen gebrand hebben noemen we ze light, medium of dark. Dat is een beetje globaal hoe wij de bonen branden. Bijna alle soorten uit ons vers gebrande koffie assortiment zijn medium gebrand met subtiele verschillen onderling. Tenzij anders vermeld op de productpagina. Een overzicht met foto's van de verschillende soorten roasts kun je vinden op de overzichtspagina van koffiebrandingen.
Cafedujour.nl is beoordeeld met 4.9 / 5 op basis van Google klantreviews